lunes, 17 de diciembre de 2007

un dels primers emails en Montaverner

L'he trobat en l'ordinador vell, el que m'acompanyava als exercicis espirituals de Gilet, al meu institut, als campaments de Set Aigües i a aquestos pobles i els campaments de Las Minas (Teruel) 2005 i Vinuesa (Soria) 2006, fins que el vaig cambiar per uno nou, pero no tan entranyable com aquell, que ara descansa i m'espera a Cullera.
Deu de ser dels primers e-mails i tenen el encant d'expresar amb la frescura dels primers dies a Montaverner i Alfarrasí el que sentía.
Al llavero que porte ho fica. Siempre Unidos. Es el lema dels juniors que porte desde que era junior a María Madre de la Iglesia de Lliria.
Quan al campanar de Montaverner sonen les dotze campanades vos escric este xicotet e-mail. Per cert, estaria tota la nit escoltant-les, tenen un so preciós.
Be sols vos escric per mostrar-vos les meues primeres fotos, i com no, dels juniors. La veritat es que es una gran sort poder tindre juniors a la parroquia i treballar amb ells, volar amb ells, ara com a consiliari.
I ixa foto es de fa una setmana, el dissabte. Podreu vore que no son molts, uns trenta, per a dos pobles que sumen tres mil habitants. I la realitat dels dos centres es bonica. Montaverner i Alfarrasí son dos pobles tradicionalment enfrontats, com sempre pasa als nostres pobles, un anaven darrere dels altres tirant-los pedres fins creuar els pontets. Nomes tenen dos punts de enllaç, dos ponts que els unixen: el retor i els juniors. El retor vol als dos i m'asque viu a Montaverner, es sent també d'Alfarrasí i els juniors que gracies a un retor s'uniren i formen dos centres que treballen junts. Quan ve el dissabte els monitors s'encarreguen de portar-los en el cotxe i ajuntar als xiquets dels dos pobles. El junior servix aci per a lloc d'encontre entre dos families enfrontades. No es bonico aixó? I el mateix el retor, germà i servidor dels dos pobles.
I ve, aci teniu el meu primer encontre en el junior. Em presentí, recordí que durant nou anys havia estat amb vosatros, que no vos oblide i els comentí el tema de les fotos, la meua afició per la fotografía i ja vos podeu imaginar, maquina amunt i fotos que fiu. Ahi va una mostra.

José. V9504.El meu messager: joseanboix3@hotmail.com

No hay comentarios: